4080300500 |
Eines per a l'acompanyament emocional de l'alumnat |
2018-2019 |
Formació interna de centre. Secundària en general |
|
|
|
7/11/2018 - 22/5/2019 (30 hores) de 11:00h a h |
|
INS de Castellar |
|
c. Carrasco i Formiguera, 6 (Castellar del Vallès)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquesta Formació Interna de Centre preten continuar el treball iniciat el curs passat sobre la tutoria
|
| |
Objectius |
Conèixer quines situacions afavoreixen un desenvolupament emocional
segur, amb confiança, respecte i estima cap a un mateix i l’entorn.
Aprofundir en la naturalesa psicològica/anímica de l’adolescent.
Adquirir estratègies comunicatives per crear una expressió positiva,
franca i clara.
Comprendre el sentit i el valor de la ràbia per a viure-la des de la
tranquil.litat i la seguretat.
Generar eines pedagògiques per disposar de més recursos en els
moments de tensió i conflicte.
|
| |
Continguts |
Els continguts es presenten en fases. Aquestes fases estan dissenyades amb unes activitats que pretenen equilibrar la part teòrica i la part pràctica; propicien l'anàlisi i la reflexió del que es planteja en la realitat, així com el context i l'entorn de treball en què cadascú es mou.
- En la fase inicial reflexionarem entorn què fem sobre l'acompanyament emocional de l'alumne
- En la fase de planificació plantejarem els temes que més preocupen als tutors/es
- En la fase de construcció i experimentació revisarem el PAT i el modificarem segons els aprenentatges i els acords presos
- En la fase final avaluarem la formació i arribarem a acords sobre els aspectes a consolidar.
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa. (Nivell 1)
Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa. (Nivells 2 i 3)
Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata, d’acord amb el document de valoració final del centre i l’informe de seguiment dels serveis educatius amb el vistiplau de l’inspector/a del centre.
|
| |
E-mail |
crp-castellar@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
07/11/2018 |
1000 |
1100 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
|
Sessió 3 |
- |
- |
- |
|
Sessió 4 |
- |
- |
- |
|
Sessió 5 |
- |
- |
- |
|
Sessió 6 |
- |
- |
- |
|
Sessió 7 |
- |
- |
- |
|
Sessió 8 |
dimecres |
22/05/2019 |
- |
|
|
| |